69272
Książka
W koszyku
Książka prezentuje ustroje szkolne państw członkowskich Unii Europejskiej. Analizie poddano 11 państw przedstawionych w porządku alfabetycznym: Austria, Belgia, Bułgaria, Chorwacja, Cypr, Czechy, Dania, Estonia, Finlandia, Francja i Grecja. Publikacja jest bogatym, usystematyzowanym źródłem wiedzy na temat sposobu organizacji systemów szkolnych w kontekście uwarunkowań i zasad polityki oświatowej. Autor przedstawił podstawy prawne systemów oświatowych poddając wnikliwej analizie organizację struktur szkolnych. Zbadał między innymi zawartość i konstrukcję programów nauczania oraz wymagania egzaminacyjne obowiązujące na poszczególnych poziomach edukacyjnych. Przeanalizował systemy kształcenia nauczycieli oraz wymogi podjęcia pracy w placówkach oświatowych. Poddał szczegółowej diagnozie najważniejsze problemy z jakimi mierzą się ustroje szkolne oraz przedstawił kierunki planowanych reform edukacyjnych. Książka skierowana jest do wszystkich osób zainteresowanych problematyką organizacji szkolnictwa w innych krajach. Stanowi przydatne źródło analiz dla osób badających zagadnienia oświaty w ujęciu porównawczym.
Status dostępności:
Czytelnia Główna
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 147267 C (37) (1 egz.)
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliografie, netografie, wykazy aktów prawnych przy rozdziałach.
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej