Sorting
Source
Library catalogue
(1)
Form of Work
Książki
(1)
Publikacje naukowe
(1)
Status
only on-site
(1)
Branch
Czytelnia Główna
(1)
Author
Kitler Waldemar (1957- )
(1)
Wiśniewski Bernard (nauki wojskowe)
(1)
Wołejszo Jarosław
(1)
Year
2020 - 2025
(1)
Time Period of Creation
2001-
(1)
Country
Poland
(1)
Language
Polish
(1)
Subject
Gotowość bojowa
(1)
Obrona terytorium kraju
(1)
Przysposobienie wojskowe
(1)
System obronny państwa
(1)
Szkolenie wojskowe
(1)
Teoria nauczania
(1)
Ćwiczenia wojskowe
(1)
Subject: place
Polska
(1)
Genre/Form
Poradnik metodyczny
(1)
Domain
Bezpieczeństwo i wojskowość
(1)
1 result Filter
Book
In basket
„Metodyka ćwiczeń podsystemu niemilitarnego w systemie obronnym RP: Teoria i praktyka” stanowi nową edycję dzieła „Metodyka przygotowania i prowadzenia ćwiczeń podsystemu niemilitarnego w Systemie Obronnym RP” wydanego w roku 2006. Celem niniejszego opracowania jest scharakteryzowanie uwarunkowań i założeń teoretycznych i metodycznych oraz przedstawienie projektu poradnika dotyczącego planowania i organizowania ćwiczeń obronnych podsystemu niemilitarnego – w świetle najnowszych zmian prawnych i osiągnięć praktyki, nauki i dydaktyki szkolenia obronnego. Wiedza naukowa i doświadczenie praktyczne członków zespołu autorskiego pozwoliły na dokonanie krytycznej oceny dotychczasowego stanu wiedzy merytorycznej i metodycznej w dziedzinie przygotowania i prowadzenia ćwiczeń obronnych w podsystemie niemilitarnym – zasadniczej części procesu szkolenia obronnego w państwie. W niniejszej monografii znajdują się zmienione i zaktualizowane opracowania zespołu autorskiego z 2006 r. Każdy z trzech autorów podjął i uzasadnił przedmiotową problematykę z punktu widzenia zagadnienia, które stanowiło część większej całości. Dlatego też w pracy występują nawiązania do podobnej lub pokrewnej problematyki, bez czego jednak wykład poczyniony przez poszczególnych autorów byłby niepełny i (lub) niewystarczająco uzasadniony. Takie podejście pozwala, by monografia miała cechy opracowania naukowego i jednocześnie zwartego merytorycznie poradnika dydaktycznego. Rolą praktyków jest, aby wybrać i dobrać niezbędne zagadnienia metodyczne i merytoryczne przydatne w praktycznej realizacji szkolenia obronnego, a zwłaszcza ćwiczeń obronnych. Teoretycy problemu zaś będą mogli odnieść się do przedstawionych zagadnień, podejmując się weryfikacji stawianych hipotez, a jednocześnie wykorzystać tę monografię w kształceniu przyszłych kadr w dziedzinie bezpieczeństwa i obronności państwa.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia Główna
Copies are only available in the library: sygn. 151803 C (355/359) (1 egz.)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again